8/04/2008

Vaníliás-epres kehely



Vanília réteg:

  • 1 csomag vaníliapuding
  • 4 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • 2 ek cukor

Eper réteg:

  • 200 gr eper (vagy:cseresznye, meggy stb.)
  • 2 ek cukor
  • 1,5 ek Gustin
  • eperlé (vagy cseresznyelé, lehet kompótból is)


És még:

  • 1 zacskó tejszínhab
  • 6 babapiskóta
  • csokiöntet


4 dl tejet felteszel forrni, a tejszínben pedig addig elkevered a pudingport és a cukrot.Amikor a tej meleg, hozzákevered a tejszínes cuccot, és amikor a puding kész, gyorsan letakarod (közvetlen a tetejét) alufóliával, így nem képződik rajta olyan csúnya réteg. Az epret, az eperlét (csak ránézésre löttyintettem, szerintem kb. 1 dl lehetett), cukrot és a Gustint elkezded melegíteni, időről időre megkevered, egészen adddig, amíg be nem sűrűsödik. És akkor jöhet a rétegezés: 1 réteg vaníliapuding, 1 réteg tört babapiskóta, egy réteg eper, egy réteg puding, tetejére a felvert tejszínhab. Csokiöntettel díszíted, és kész is.

P.S: Természetesen a cukor mennyiségét szabadon meg lehet növelni a pudingnál is , és a gyümölcsnél is. Én ennyit tettem, mert nem szeretjük, ha nagyon édes. Ebből a mennyiségből nekem 3 nagyobb pohárra való lett.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mi a GUSTIN???

Eva írta...

Szia,

Dr Oetker étkezési keményítő neve:)De bármelyik más étkezési keményítő is ugyanúgy használható, csak én az Oetker termékeket szeretem a legjobban