12/20/2008

Svéd gyömbéres keksz (Stahl Judit receptje)





  • 200 gr liszt
  • 0,5 kk szódabikarbóna
  • 1 kk sütőpor
  • 2 kk gyömbérpor
  • 1 kk fahéj
  • 1 késhegynyi szegfűszeg
  • 1 késhegynyi őrölt fehérbors
  • 100 gr cukor-2 ek belőle tegyél fére
  • 100 gr vaj
  • 5 ek méz
  • 1 tojásfehérje a kenéshez
A leírt sorrendben keverd össze a hozzávalókat, gyúrd, amíg kompakt massza nem lesz belőle, majd formálj a tésztából golyókat, és helyezd őket sütőpapírral kibélelt tepsibe. Egy pohár aljával lapítsd szét a golyókat 1 cm-es korongokká, tetejüket kend meg a tojásfehérjével, és szórd meg a félretett cukorral. 190C-ra előmelegített sütőben süsd kb. 10 percig.
P.S: Forrás: Stahl Judit, Gyors édességek,Kulinária Kiadó, Budapest, 2007. Igazi karakteres, "Ikeás"fűszeres karácsonyi keksz. Én a pohár alá is tettem egy kisebb darab sütőpapírt, és úgy lapítottam szét a kekszeket, hogy a méz miatt ne ragadjon rá a tészta a pohár aljára. 2 tepsivel lett belőle. A kekszeket azzal a "mézcsorgató szerszámmal"(fogalmam sincs mi a neve:))csíkoztam be, mielőtt lekentem volna őket.

Nincsenek megjegyzések: