1/26/2009

Gombaszószos csirke



  • 600 gr csirkemell
  • vegeta
  • szeletelt sonka
  • szeletelt trapista
Gombaszósz:
  • 2 kisebb hagyma/vagy 1 nagyobb
  • 400 gr csiperke gomba
  • vegeta
  • bors
  • 2 ek liszt
  • 1 bögre víz
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tejföl (2 dl)
A csirkemellet vékonyra szelteld fel, szórd meg vegetával, majd mindegyik szelet húsra tegyél egy szelet sonkát és egy szelet trapistát. Ezt követően tekerd fel a húsokat, (ha kell, erősítsd össze fogvájóval, én nem szoktam), és tedd sütőpapírral bélelt tepsibe. Süsd előmelegített sütőben kb. 20 percig, illetve amiíg az egész át nem sül. Amíg a csirkemell tekercsek sülnek, apróra kockázd fel a vöröshagymát, és pirítsd üvegesre egy pici olajon, majd add hozzá a megtisztított, szeletekre vágott gombát. Párold addig, amíg el nem fő a leve. Ekkor keverj hozzá 2 ek lisztet, és öntsd fel az egészet 1 bögrényi vízzel. Közben kevergesd, hogy csomómentes maradjon. Amikor ezzel megvagy, fűszerezd ízlés szerint. Én sóztam, vegetáztam, mehet bele egy pici őrölt bors is. Ezután nyomd bele a fokhagymát, keverd el, ekkora már szépen besűrűsödött az egész. Adj hozzá 1 pohár tejfölt, keverd el, és ezzel a szósz kész is. A húst szeleteld fel, majd egy tűzálló edénybe öntsd bele a gombaszószt, a tetejére mehetnek a csirkemell tekercsek, és mehet be az egész kb. 15 percre az előmelegített sütőbe. Ezután már csak meg kell szórni egy kis petrezselyemmel, és tálalható is!

P.S: Eredeti recept itt. Első olvasatra beleszerettem ebbe a receptbe, mert ha valaki, én bizony szeretem a gombát is és a csirkemellet is, a kettő együtt pedig telitalálat!És tényleg be is váltotta a hozzá fűzött reményeimet, mert nagyon de nagyon finom!!!

Nincsenek megjegyzések: