6/20/2009

Töltött pljeskavica


  • 700 gr darált marhahús
  • 2 tojás
  • 4 ek zsemlemorzsa
  • bors
  • petrezselyemzöld
  • (apróra vágott hagyma - elhagyható, én most nem tettem)
  • trapista sajt szeletek
A darált húst dolgozd össze a tojásokkal, a zsemlemorzsával, és a fűszerekkel. A masszából formálj két cipót, és mindegyiket vágd 8-8 cikkelyre (úgy, mint amikor kiflit készítesz). Vedd a tenyeredbe az egyik cikkelyt, jól lapítsd ki, helyezd rá a sajt szeletet, majd fedd be egy másik szétlapított hússzelettel. Ezt addig ismételd, amíg a hús el nem fogy. Az így kapott töltött pljeskavicákat süsd grillen, vagy ennek hiányában grill serpenyőben.

P.S: Én most a feléből készítettem pljeskavicákat, a másik feléből pedig čevapot, hogy legyen vegyesen mindkettőből. Ajvárral, šopska-val nagyon de nagyon finom:)

3 megjegyzés:

Elinore írta...

Ez nagyon guszta!Meg nem nagyon ismerem a szerb konyhat de mar latom, hogy imadni fogom! :) ;)
Egy kerdesem is lenne, serteshusbol is jo?

Eva írta...

Szia Elinore,

Persze, nyugodtan készítheted sertéshúsból is, úgy egy picit kalóriadúsabb (én most azért készítettem marhából). A legeslegjobb a sertés és marha fele-fele arányú keveréke. Nyugodtan tegyél bele apróra vágott hagymát (akár póréhagymát, azzal is isteni) és olyan fűszereket, amiket szeretsz:) Biztos ízleni fog:)

Elinore írta...

Rendben. Koszi a gyors valaszt! ^^