6/09/2009

Whááááááááááááááááááá

Kedveseim,

Akik rendszeresen követitek a blogomat, bizonyára tudjátok, hogy augusztusban Carlost egy kisfiúval fogom megajándékozni. A terhességem teljesen jól viselem, viszont a nőgyógyászom soknak találta azt a 10 kilót, amit eddig a hét hónap alatt felszedtem (szerinte 5 lett volna a megengedett súlygyarapodás, mivel 50 kg-ról kezdtem a terhességem), így diétára fogott. Ez azért rossz hír, mert nem ehetek:
  • édeset (süti, torta, fagyi, bármi, amiben cukor van)
  • tésztát
  • kenyérfélét
  • és egyáltalán bármit, ami esetleg hízlal
Ehetek:
  • nyers gyümölcsöt (heti 3x gyümölcsnap)
  • nyers zöldséget
  • párolt zöldséget
  • diétás húst
ugyanis augusztusig nem szabad egyetlen egy kilót sem híznom. Ez azért elég gáz. Drága Carlosom szolidaritásból velem együtt azt eszik, amit én, és koplal, hogy én könnyebben tűrjem, és mellesleg így neki is könnyebb visszaállni a nyári versenysúlyára. Na már most, látva a listát, eléggé szűkös azoknak az ételeknek a sora, amit az elkövetkező hónapokban készíteni fogok, így erre az időre megértéseteket és türelmeteket kérem! A szűkös lehetőségek ellenére megpróbálok kreatív lenni, és változatos kajákat készíteni, majd kiderül, hogy hogy boldogulok vele. És már beharangozóként annyit elárulhatok, hogy külön listám van azokról a sütikről, amiket mind-mind el fogok augusztus után készíteni, és amivel remélhetőleg magunkat is és benneteket is kárpótolni foglak a desszertek elmaradása miatt:))) Ha bármelyikőtöknek van tippje, hogy hol találok jó fogyókúrás, és egészséges recepteket, pliz, ossza meg velem:)
Sok ölelés!

19 megjegyzés:

Ottis írta...

Kitartást, a melegben úgy is jól jön a sok gyümölcs meg zöldség! Azért szerintem nem fog vissza magad az evsében,csak maximum kihagyod az édességet és az esti kalóriadús kajálást :-) FDe egy kg cseresznyét attól még be lehet vágni :-))Üdv,Ottis

Eva írta...

Drága Ottiskám,

Kitartó is vagyok, és elszánt, viszont a három egymást követő napon tartott gyümölcsnapot (azaz CSAK gyümölcs, és semmi más!) követően, mikor ma a védőnő megkérdezte, hogy nem kérek-e egy kis cseresznyét, azt hittem, hogy az egészet a fejére borítom:))) Viszont az tényleg jó, hogy nyár van, és már van dinnye is, és nektarin, barack, úgyhogy lehet válogatni:) Köszi a bíztatást, jól esik:)Puszi!

Kata írta...

Szegény te, nagyon sajnállak:(( Én azért egy kicsit brutálisnak érzem ezt a diétát, nekem úgy rémlik, 10-12 kg-ot szabad volt annak idején hízni (én talán 53-54 kg-ról indultam annak idején); igaz, annyi azóta sem voltam...
Kitartást kívánok én is neked!

Gabah írta...

A heti háromszori gyümölcsnapot a nőgyógyász javasolta?????

VOKinga írta...

Eva, egy kicsit meg vagyok döbbenve a nőgyógyászod szigorúságán. Én 55 kg vagyok és mind3 terhességnél 12 kilót szedtem fel, ami abszolút átlagosnak számít, a gyermekeim fél éves korára már mindig a régi súlyomnál voltam. Nem hinném, hogy értelme lenne ilyen drasztikus fogyókúrának, én biztosan nem lennék ilyen szigorú, legfeljebb egy picit tolnám a hangsúlyt az idényzöldség-gyümölcs felé. Egyébként meg épp a várandósságnál tud meglepően bölcs lenni a szervezet, amit kívánsz, általában nem véletlenül kívánod.

Dolce Vita írta...

Gyorsan cserélj nőgyógyászt! Komolyan, szerencétlen gyerkőc nem hízhat 2 hónap alatt? Ideális esetben kb. 1,5-2 kilót hízik ennyi idő alatt egy gyerek az utolsó 2 hónapban, ha nem akkor van igazán nagy gáz. Ha ő hízik, akkor bizony te is. Bocs, de ez egy barom
Terhesen 3 nap gyümölcsnap????? Atyaég, hagyd abba, gyorsan, és ne egyél sok édességet ennyi bőven elég.

Eva írta...

Lányok, aranyosak vagytok, jó olvasni a hozzászólásaitokat:)Az 5 kiló engedélyezett hízást én is elég brutálisnak tartom (kezdő testsúly 10 %-a) Na de hát egy 90 kilós nő is meg egy 50 kilós is ugyanakkora gyereket szül, mondjuk 3,5 kilósat, nem? Akkor a %-os számítás - súlygyarapodás arány hogy alakul? Nem is értem. Na mindegy. Az édességre eddig is odafigyeltem, most még jobban oda fogok, majd meglátom, hogy bírom a kiképzést. Azért húst és halat mindenképp fogok enni, abból baj csak nem lehet. Mivel első babás vagyok, így Nektek, tapasztalt Anyukák, külön köszönöm a kommenteket, megnyugtatóak:)

sz.marika írta...

Nagyszerű időszak van ezek szerint mögötted és még nagyszerűbb előtted.
Engem is meglep a 3 gyümölcsnap, én a 90 napos diétát csináltam, bizony egy nap is elég belőle.
Saját példámat nem hozom, mert én extraméretű gyerekeket szültem,:-)) a harmadik 4.5 kg volt. Híztunk...pedig ennyire nem akartunk.. :-))Az előtted álló időszakban fogja megduplázni a mostani súlyát a baba. Úgyhogy egyél azért, csak módjával :-))

Ági, aki főz írta...

Bocs, de ez az orvos hülye. Utálom az ilyen számolgatásokat! Leírom neked, hogy én eleve 60 felett indultam és 15-17 kg lett a vége. Semmi bajom nem lett tőle, csak sok víz jött föl az utolsó hónapban, de két hónappal a szülés után már nem volt rajtam plusz.
Te amúgy is vékony vagy, nem tudom miért kellene ezen izgulni??? Oké, az édességet ki lehet hagyni, de a gyereknek szüksége van a tápanyagokra, pont most kezdi építeni a kis zsírszöveteit.

Hú, nagyon felháborodtam! Ne kínozd magad légyszi. És ha csak teheted pihend ki magad a következő 2 hónapban. Én az 1. terhesség utolsó hónapját ami szintén nyár volt, egy függőágyban töltöttem a teraszon. Soha olyan jó dolgom nem volt azóta és olyan nyugalmam se.

sedith írta...

Szia!
Nem olvastam, mit írtak mások, de szerintem hagyd a fenébe a nőgyógyászodat! Már bocsánat, de hogy lehet valaki ilyen marha? Rám úgy felpattant 10 kiló az első két hónapban, hoyg észre sem vettem, de nem is tehettem róla! Meg sem álltam 24-ig, de az orvosom soha, de soha nem mondott egy szót sem. Sőt, egyik orvosom sem, mert már két gyerekem van és különböző orvosaim voltak. (Az más dolog, hoyg most még rajtam van 10 kg, de inkább így, és egészségesen meg egészséges babával, mint nádszálkarcsún, betegesen.)
Fennáll a terhességi diabétesz vagy vizesedés veszélye? Mert akkor valóban indokolt a diéta, de normális esetben ennyire drasztikusan, nemcsak hoyg nem látom értelmét, de egyenesen hülyeségnek tartom. És mi lesz, ha mégis hízol? (Mert fogsz hízni, az tutti, iylenkor még fel szokott menni néhány kiló.) Leharapja a fejedet, hogy kevesebb legyél, vagy mi?
Nem arról van szó, hogy zabálj mértéktelenül (én sem attól híztam úgy meg, nehogy azt hidd; a barátnőmre 30 pattant fel, pedig ő tényleg angyon odafigyelt), de azért kismamaként hadd engedd meg magadnak, hoyg eldöntsd: mikor mi esik jól. És ha éppen két szelet tortát eszel meg, akkor ne kelljen lekiismeretfurdallásod legyen!
ne haragudj, de 3 egymás utáni gyümölcsnap, az szörnyen brutális. Csodálom, hoyg nem szédelegsz! A 90 napos diétában alig bírtam az egy napot is tartani, nemhogy hármat egymás után!

Nem tudom, mennyire tartod a dokidat nagyra szakmailag, illetve, hogy mennyire frusztrál pl. ez a buta szigorúsága (engem tutti, hoyg zavarna), de gondold meg jól, hoyg végig nála akarsz-e maradni. Ha nem, még mindig van idő váltani!

Egy EMBER (ésszel, logikával és érzésekkel) szerintem többet ér, mint egy szakbarbár!

Elnézést ha talán túl durva voltam, de szerintem megengedhetetlen, hyog valaki ennyire akarjon kontrollálni valakit, mégha ő is az orvos!

sedith írta...

Nézd csak meg ezt a linket. http://www.nana.hu/index.php?apps=cikk&cikk=32404 Megláthatod, itt is (de sok más oldalon is), hogy 10-nél több a megengedett hízás. :)

VKOrsi írta...

így 3 gyerek után azt mondom, hogy ez így egy az egyben hülyeség...

Ha a cukroddal minden OK, akkor _semmi_ alapja annak, hogy ennyire kemény diétát csinálj, sőt szerintem elég sok ponton káros.

Az utolsó 2 hónapban kell főleg a normális táplálozás, mert a gyerek ott már látványos mennyiséget használ fel. (Egy 20 hetes 180 grammos gyerek szénhidrátigénye elenyésző, míg egy 2 kg babáé már mérhető mennyiség)
zsír is _kell_ már ebben a korban, nem beszélve arról, hogy pl. ha így érkezel, akkor mi lesz a vasaddal??? a gyereknek és neked is meglehetősen nagy mennyiségű vasra lesz pont most szükséged, és ezzel az étrenddel konkrétan nullát viszel be.

Én ezt veszélyesnek gondolom, a heti 3 gyümölcsnap, az nem terhesen is nagyon megterhelő a szervezet számára.

És értem én, hogy első terhesség, meg az orvos az orvos és mindent elhiszünk neki. De ha már van neted, olvass kicsit utána.

Piszke írta...

Hát... nekem valami világszigor nőgyógyászom van, de azért heti három gyümölcsnap... ez teljesen téves szerintem, sőt egyenesen ártalmas!!Szénhidrátszegény, zsírszegény az oké...hiszen jobb megellőzni mindenféle szövődményt, ami előjöhet ha komoly a súlygyarapodásos: terhességi cukor, vérnyomásproblémák, vizesedés, és a szülés is nehezebb nagy túlsúllyal szerintem. Más kérdés, haogy van aki hízik 25 kg-ot és kutya baja, más meg csak nyolcat, és mégis előjön, ami csak előjöhet. Az elsővel jól rámijesztett, mert hirtelen híztam egy hónap alatt a negyedikben 3 kg-ot (addig meg semmit és ugye az elejétől fogva no sport) de csak annyit kért, írjam le mindennap mit eszek.. 2kg fogytam a hatodik hónapban:D - ez annak volt köszönhető, hogy ebédhez max zöldégköret, de napi ötszöri könnyű étkezés, hal, fehér hús és tejtermék. Hiszen a babának szüksége van vasra, kalciumra, vitaminokra, amiről a legjobb természetes formában gondoskodni!!
Ha nem is sportolhatsz, akkor is iktass be két hatalmas sétát reggel és este, mikor már hűvösebb van. Sürgősen felejtsd el a gyümölcsnapot, hiszen kiprovokálhatnak a gyümölcsök egy durvább terhességi refluxot is :(

A másodikkal pedig könnyebb lesz, hiszen akkor már lesz egy kis energiavámpírod :))

Egyébként elsővel 13, másodikkal 10, és nyoma se volt a szoptatás utén, a szülés után meg 3-4 kg maradt az elsőnél, a második után meg szinte gebe voltam...

trinity írta...

Csatlakozom Dolcevitahoz!!!!

Ne haragudj, nem téged akarlak megbántani, de ez egy állati nagy baromság!!

Heti 3 gyümölcsnap a terhesség alatt???? És a fehérje, ami a babának létfontosságú, hol marad azokon a napokon? Ugyanis ettől gyarapodna....( Nekem egyik terhességem alatt kifejezetten plusz proteinport kellett kanalaznom....)

Nem akarlak ijesztgetni, de ez többet árt, mint használ....

Én 3-at szültem, az elsőnél 60-ról indultam, a másik 2 gyerkőcnél 55-ről és láss csodát: mindháromnál 70 kg voltam mikor szültem és a szoptatás alatt vissza is nyertem a versenysúlyom, most is 57 kg vagyok. A gyerekeim pedid 3,10kg ill.3,40 kg közötti súllyal születtek egészségesen, a 40. héten, spontán szüléssel.

Összességében ezt a diétát teljesen szélsőségesnek és tudományosan megalapozatlannak tartom, ami nem biztosítja a baba normális fejlődését!!!!!

Oké, ne egyél édességet, ezzel egyetértek. De fehérjét mindenképpen, ahogy írod is és némi szénhidrátot is feltétlenül!!! Ugyanis az agy működéshez a szénhidrát elengedhetetlen, ha nem eszel egyáltalán, az agy nem jut tápanyaghoz- könnyen elájulhatsz! Persze lehet ez egészséges szénhidrát is, nem cukorra gondolok....

Vigyázz Magatokra és jó egészséget kívánok Mindkettőtöknek!!!

Gabah írta...

Eva, őszintén szólva nekem is az jutott eszembe először, mint Dolce Vitának!
A heti három gyümölcsnap egy nem babás nő szervezetét is nagyon megterheli, nem beszélve az egész egyoldalúságáról és persze arra is oda kell figyelni, hogy a gyümölcs is tartalmaz ám cukrot!
"Wháááá"! Eva, fel a fejjel! Én SOOOOOKKAL! nagyobb súllyal indultam! Most járunk a 23. hétben, eddig +3 kg-nál tartok, és a nőgyógyász odáig van meg vissza. Az elején ő is azt mondta: 6-7 kg. No ezen együtt nevettünk. A második alkalommal, mivel látta, hogy próbálok ésszerűen táplálkozni, azt mondta: próbáljunk meg 10 kg-on belül maradni. Ennyi.
Szóval Éva, egyél mindent, de mindenből csak egy keveset! A babának szüksége van minden porcikádra ahhoz, hogy megfelelően növekedjen, két hónap múlva meg természetesen sooook-sooook anyatejre!
Kérdezz meg mindenképp egy másik orvost is!

Ági, aki főz írta...

És egyél sok joghurtot, most találtam ezt neked. http://velvet.hu/poronty/2009/06/09/bakteriumokkal_a_terhessegi_kilok_ellen/

Eva írta...

Lányok, nagyon édesek vagytok, és köszi mindenkinek a biztatást! Rettent jól esik! Egyébként minden értékem teljesen jó, cukrom 4,0, vérképem is hibátlan. Már most lejött rólam 2 kg, és azért a bébitől sem akarom megvonni a fontos tápanyagokat, és magamat sem szeretném legyengíteni annyira, hogy teljesen elerőtlenedjek a végére. Így Veletek összhangban arra a döntésre jutottam, hogy nem sanyagratom magam, mértékletesen eszek, de tápálóan és egészszégesen. Sok zöldség, gyümölcs, hetente párszor felváltva hús és hal, édesség csak ha éppen nagyon nagy a vészhelyzet:) És köszi mégegyszer mindenkinek a támogatást, és a jó tanácsokat:)

Livi írta...

Drága Évám!
Az utolsó bejegyzéseddel már lezártad ezt az üzenetáradatot, de én sem bírom ki, hogy ne reagáljak.
Senki nem foglalkozik a bébi lelkivilágával? Ha te nem érzed jól magad, küzdessz az igényeid ellen, akkor az őt is megviseli. Hogy lehetne boldog és kiegyensúlyozott, ha az anyukája görcsöl a kilókon?
Én 30 kg-t (!) híztam - nem írom le a történetét - egészséges, jókedélyű 4 kg-os babát szültem.
Szívből kívánok nektek minden jót és szurkolok értetek!
Puszi:
Livi

Eva írta...

Livim, már épp kezdtelek nagyon hiányolni, de azért látom itt vagy, és olvasgatsz:)Ez tényleg így van, ahogy írod, hogy csak kiegyensúlyozott anyukának lehet kiegyensúlyozott babája. Amikor 3 napig ettem a gyümölcsöt, észrevehetően sokkal kevesebbet mozgott a bébi, mint előtte, és én is picit ingerültebb voltam. A legjobb szerintem is ha a testemre hallgatok, és mindenből eszek, ami jól esik, maximum fél adagot szedek:)de nem fogom magam sanyargatni:)

Puszi Neked és a fiúknak!