9/09/2009

Csokimáz

Nagyon sokszor van az az érzésem, hogy a receptekben bizonyos dolgokat evidensnek vesznek, mint például hogy "a süti tetejére tegyünk csokimázat", de gyakran nem is olyan egyértelmű, hogy ezt hogyan is tegyük. Ezért gondoltam, hogy nyitok egy "Alapok" blokkot a blogomban, ahová olyan receptek kerülnek, amelyeket sok étel/desszert elkészítésénél tudunk hasznosítani. Ilyen például a csokimáz, az alaptészták a süteményekhez (piskóta, kevert, kelesztett, linzer, stb.), a különböző levesbetétek, illetve azok az öntetek, amiket bátran variálhatunk különböző tésztafélékkel (gnocchi, spagetti stb.).

A csokimáznál fontos, hogy szépen, egyenletesen be tudjuk vele vonni a süteményt, vagy tortát, hogy finom legyen, és az sem mellékes, hogy szép kemény legyen, és szépen vágható. Megosztom veletek azt a csokimáz receptet, ami még soha nem hagyott cserben, és gyönyörű, csillogó fénye van. Bárkinek sikerül elsőre:) Tehát: mi kell hozzá?


  • 100 gr csoki

  • 8 dkg margarin

  • 3-4 csepp étolaj

A margarint tedd egy edénybe, és alacsony lángon hagyd felforrni. Ha már forr, vedd le a tűzről, és dobd bele a csoki kockákat. Ekkor kézi habverővel keverd az egészet homogén masszává, és legvégül adj hozzá 3 csepp olajat, ettől szép fényes lesz. Öntsd az elkészült süteményre/tortára, és szobahőmérsékleten hagyd megdermedni.Ennyi:)


P.S: Fontos, hogy a csokit semmiképp ne a tűzön olvaszd fel!

15 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Nem sok kicsit a 8 dkg vaj? Én 5-öt se tettem a 10 dkg csokihoz, és majdnem átlátszó lett a csokimáz:)

De ezenkívül kétségtelenül a leghasználhatóbb csokimáz recept, KÖSZI!

Eva írta...

Szia,
hát, szerintem ízlés kérdése.Elég sok féle csokimázat kipróbáltam már, van, amibe a csokin kívül csak pár ek olajat tettek, van, amibe tej és cukor is kerül, én ezt a változatot szeretem a legjobban, mert szépen megdermed, szépen szeletelhető, és nagyon jó vele dolgozni. Ha gondolod, nyugodtan csökkents a vaj mennyiségét, nem lesz baja tőle:)))

Unknown írta...

Szia Éva!
Tényleg szuper a csokimáz! És még csak különösebben minőségi csoki sem kell hozzá: tortabevonóval is tökéletes! Köszi! Zsuzsa

Eva írta...

Zsuzsa, nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésed!Tortabevonóval még nem készítettem, de ezek szerint azzal is működik. Köszi az infot, és további jó sütést-főzést kívánok Neked!Puszi!!!

Tiszi írta...

Pont ilyen receptet kerestem! Köszönöm! :)

tomek írta...

nagyon finom, köszike puszi tomi

tomek írta...

Nagyon finom, köszike !!! mézeskrémesre is ezt tettem ma és a zserbóra is puszi

Eva írta...

Tomek, örülök, hogy meg voltál elégedve a csokimázzal:)Nekem is ez vált be a legjobban, nem lehet elrontani:)Puszi!

wellness-spa írta...

Szia
Vaj is jó a margarin helyett ???

Eva írta...

Szia! Persze, nyugodtan használj vajat, abból szerintem bőven elég 50 gr, mivel jóval magasabb a zsírtartalma mint a margarinnak.Jó sütögetést!

Réka:) írta...

Nekem is nagyon be vált finom:)

Mónika írta...

Kedves Eva! Régóta kerestem már egy jó csokimázat és most végre megvan! Ezer hála érte!
Az első hozzászóló írta, hogy nála "majdnem átlátszó lett a csokimáz". Nos, ez attól is függ milyen kakaótartalmú csokit használt a recepthez. A csokoládék többsége 30% kakaót tartalmaz (ennél nem is kell csodálkozni, ha halvány lesz a máz), de a jó minőségű csokoládék kakaótartalma 50-70%, nyilván ilyet érdemes használni ehhez a recepthez. Ha meg valakinek csak tejcsokija van otthon, akkor szerintem nyugodtan hozzáadhat a recepthez 1-2 kávéskanál tiszta holland kakaóport és máris sötétebb, kakaósabb lesz a máz.

Névtelen írta...

Tökéletes ez a csokimáz!
Régóta kerestem olyat, amivel sikerül a sütit szépen bevonni, és azt hiszem, ez a nyerő! :)
KÖSZÖNÖM!!! :) Edit

Eva írta...

Edit, örülök, hogy nálam találtad meg, amit kerestél:)

Névtelen írta...

Kipróbáltam, működik, nem átlátszó.