10/03/2009

Kókuszos süti


Tészta:
  • 4 tojás
  • 13 ek cukor
  • 1 dl olaj
  • 1 dl tej
  • 13 ek liszt
  • 1 sütőpor
És még:
  • 2 ek kakaópor
  • 1 ek tej
Kókuszkrém:
  • 0,5 l tej
  • 5 ek cukor
  • 3 ek liszt
  • 1 vaníliás cukor
  • 200 gr kókusz

Tetejére:

  • 150 gr csoki
  • 120 gr margarin
  • 7-8 csepp olaj
A tészta hozzávalóit a leírt sorrendben keverd össze, majd oszd két felé. Az egyik felébe keverd a 2 ek kakaót és az 1 ek tejet, öntsd a kakaós tésztát vajazott-lisztezett tepsibe, majd süsd addig, amíg a teteje át nem sül. Közben készítsd el a kókuszkrémet: forrald fel a tejet, vedd le a tűzről, add hozzá a 2 féle cukrot, a lisztet, és keverd jól el mixerrel. Ezután add hozzá a kókuszt, és kanállal keverd az egészet homogén masszává. Ekkorra már a kakaós tészta jó is, kiveszed a sütőből, és rákened egyenletesen a kókuszkrémet, majd a krémre jöhet a tészta másik fele. Süsd amíg szép aranybarnára nem sül. Amikor kihűlt, vondd be a süti tetejét csokimázzal (csokimáz elkészítése itt).
Ti is elkészítettétek:
P.S: Gyors, olcsó, és nagyon finom. És mindez mellet még mutatós is:) Ajánlom mindenkinek, aki szereti a kókuszt - mi nagyon szeretjük!!!(Recept innen).

19 megjegyzés:

Belly írta...

De gyönyörűségesek ezek a kockák!

Anett írta...

A sárga piskóta lapot ugye önmagában sütöd meg? A receptből nem derül ki egyértelműen, nekem úgy tűnik egy kicsit fel van cserélve a tennivalók sorrendje, mert azt írod: "a krémre jöhet a tészta másik fele. Süsd amíg szép aranybarnára nem sül."

Kérlek ne vedd kötözködésnek, csak tetszik a süti és szeretném elkészíteni.

Köszi a segítséget, Anett

Szamóca írta...

Nagyon megkívántam a kókuszt mostanában és pont ugyanilyen sütit szeretnék készíteni belőle már egy ideje. A receptet is kitaláltam, hogy hogyan valósítanám meg, erre pont ilyet teszel fel a blogodra! Gondolatolvasó vagy ám! :-)

Renata Kalman írta...

Épp kérdezni, mondani akartam, hogy látom Ti is kókuszkedvelők vagytok :)

Eva írta...

Kedves Anett,nem, nem külön sütöm a sárga piskótát. Tehát úgy csinálod, hogy a tészta hozzávalóit összekevered. Ezt a masszát osztod két felé. Az egyik felébe teszel még 2 ek kakaóport, és 1 ek tejet, (ez a süti alja), a másik fele meg marad úgy, ahogy van. Ez az a bizonyos másik fél tészta, amit a krémre kell önteni. Remélem, most egy kicsit jobban sikerült elmagyaráznom:)Remélem, ízleni fog nektek, ha elkészíted!Puszi

Eva írta...

Szamóca, akkor egyre jár az agyunk, és egy az ízlésünk is:)Ennek nagyon örülök:)

Eva írta...

Belly, örülök, ha tetszenek:) Tényleg mutatósak, és nagyon egyszerű elkészíteni:)

Eva írta...

Renatam, kókuszból jöhet bármikor, bármekkora adaggal, mindíg vevők vagyunk rá:)))

Anett írta...

Hálás vagyok a recepttért és a kiegészítő magyarázatért is. Ma végre elkészítettem és teljes siker!!!

Köszönöm!
Anett

Eva írta...

Anett, ennek nagyon de nagyon örülök!!!Egészségetekre!Puszi

Névtelen írta...

Szia!
Elkészítettem minimális, figyelemzavaros állapotomból adódó változtatásokkal, és máskor is lesz ilyen, főleg vendégeknek. Annyira nem olcsó, de finom, kiadós, mutatós.
Tamara

mariam írta...

Szia Éva!
Megcsináltam a sütidet, nagyon finom lett, a vendégeim hamar a végére jártak, pedig még jó kiadós is!
Köszi! Marica
http://nassolo.blogspot.com/2010/05/kokuszos-sutemeny-2.html

Eva írta...

Marica, nagyon orulok, hogy izlett a suti:)Puszi

Nelka írta...

Megsütöttem akókuszos sütit még benn van a sütőbe elég lágy lett a belseje, remélem nem fog szétfolyni

Unknown írta...

Hú, ez a süti tényleg nagyon finom! Ma megcsináltam a gluténmentes változatát, mert a férjem lisztérzékeny. Egyébként hány fokon kell sütni? Én kb. 170 fokon sütöttem. A tészta kicsit kevésnek tűnt (vagy a tepsim volt nagy:), de végülis jók lettek az arányok.
Gyorsan szét is nézek még a honlapon :)

Darvasi Kriszta írta...

Nagyon gratulálok a recepthez:) igazán mutatós, finom és az elkészítése is könnyű majdcsak elronthatatlan, köszi:)

Nelli írta...

A kókuszkrémen látszik, hogy lágy krémes.Tetszik nekem!:-)

Mónika írta...

Hú, ez nagyon gusztának tűnik!Imádom a kókuszt és a kakaót is minden formában és mennyiségben. Karácsonyra mindenképp megcsinálom és majd beszámolok az eredményről:)

Anazar írta...

Igencsak kedvemre lenne!