10/26/2009

Sütőtökös pite


Tészta:
  • 300 gr liszt
  • 200 gr vaj
  • 100 gr porcukor
  • 1 sütőpor
  • 1 ek tejföl
  • 1 tojássárgája
  • 2 vaníliás cukor
Töltelék:
  • 5-6 dl sült sütőtök pépesítve
  • 100 gr nádcukor
  • 100 gr síma cukor
  • 3 tojás
  • 4 dl habtejszín
  • 1 kk fahéj
  • 1 ek étekzési keményítő
  • 2 ek olasztott vaj
  • 100 gr kókusz
Mixerrel keverd össze a vajat, porcukrot, tejfölt, tojássárgáját és a vaníliás cukrot, majd add hozzá a sütőporral elkevert lisztet, kézzel gyúrd, amíg egységes masszát nem kapsz. A tésztát tekerd átlátszó fóliába, és tedd 1 órára a frizsiderbe. Közben készítsd el a tölteléket. Keverd össze a sütőtök pürét a két féle cukorral, add hozzá a tojásokat, a tejszínt, fahéjat, keményítőt és az olvasztott vajat, majd mixerrel keverd össze az egészet. Ezután add hozzá a kókuszt is. Egy kerek formát vajazz ki, szórd meg liszttel, és béleld ki a tészta 2/3-ával az alját, 1/3-ával pedig az oldalát. Ezután öntsd az elkészített tölteléket a tésztára, és süsd 180 C-on bő 1 órát, hogy a töltelék szépen megszilárduljon.
P.S: Folytatom a sütőtökös recept sorozatot, remélem, nem unjátok még:)Ebbe a receptbe első ránézésre beleszerettem, és tudtam, hogy valami isteni finom lehet. Az eredeti recepthez képest ez egy kicsit más, de valami mennyeien harmonizál egymással a sütőtök, a tejszín és a kókusz!Lágy, krémes a töltelék, és nagyon de nagyon sütőtökös:) A tészta nem mirelit, mint az eredeti receptben, hanem én készítettem egy síma 3-2-1-es omlós tésztát (tudjátok, ez az alap, 300 gr liszt, 200 gr vaj, 100 gr cukor, mindíg így készítem, és bár hagyományosan nem szoktak bele sütőport tenni, én szoktam, mert szép lesz tőle a tészta).Remélem, szeretni fogjátok, legalább annyira, mint mi!

1 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Díjat érdemelsz nálam:-))Mert szeretlek olvasni