11/09/2009

Gyümölcskenyér tojásfehérjéből


  • 1 bögre tojásfehérje
  • 1 bögre porcukor
  • 1 bögre liszt
  • 0,5 kávéscsészényi olaj
  • darabolt dió
  • mazsola
  • ratluk
  • 1-2 ek liszt
A tojásfehérjét verd kemény habbá, keverd hozzá a porcukrot, mixereld tovább, majd keverd hozzá a lisztet is. A diót és a ratlukot vágd apró darabokra. A diót, mazsolát és a ratlukot szórd meg 1-2 ek liszttel, jól forgasd össze, hogy mindenhol érje a liszt. Öntsd ezt is a tésztához, jól keverd át kanállal, majd öntsd vajazott-lisztezett őzgerinc formába. Süsd 200 C-on, amíg szép aranybarnára nem sül.

P.S: Ez Anyu gyümölcskenyere, ő készíti mindíg, én pedig tőle tanultam. Igazából klasszikus recept, mindíg finom, és ideális a fölösleges tojásfehérje felhasználására. A ratlukból én általában a diós vagy a vaníliás ízesítésűt használom, de van rózsás, pisztáciás és mandulás is. Az utóbbi kettőt be lehet szerezni a Lidlben is, Loukoumia néven fut, görög termék.Biztosan ismeritek, kockára vágott zselé kocka, porcukorba forgatva. Hagyományos balkáni édesség, amit kávé mellé is fel szoktak szolgálni, csak úgy magában:)Általában két különböző ízesítésűt szoktam a gyümölcskenyérbe tenni, mert szeretem, ha sok színű. Megint rajtam van a Karácsonyra hangolódási láz, így ez is egy potenciális jelölt az aprósütemények mellé:) Egyébként a dió, mazsola és a ratluk mennyisége tetszőleges, én bőven szoktam bele tenni, mert attól lesz finom:)

10 megjegyzés:

egycsipet írta...

Csodaszép lett! :)

Andi/cuki írta...

Nagyon belendültél,nem győzlek követni. Egyik gustább,mint a másik:-)))
Jól vagytok?

Latsia írta...

Gyönyörű!!!!!

Eva írta...

Latsia, Egycsipet, köszönöm!És Neked is Andi!Jól vagyunk, Marko csak nől és nől, mostmár gügyög, és mosolyog rengeteget:)

Névtelen írta...

Tökéletes recept! Ugyan olyan lett! :-) Köszönöm szépen! Kellemes ünnepeket kívánok! :-)Nóra

Eva írta...

Nóra, Nektek is kellemes, meghitt ünnepeket!Örülök, hogy tetszik a recept, és köszi a megelőlegezett bizalmat, hogy az én receptjeim közül választottál!

Unknown írta...

Megkérdezhetem, hogy kb. hány tojásfehérje tesz ki egy bögrét? Köszi előre is választ. Szeretném elkészíteni, s van felesleges tojásfehérjém.

Eva írta...

Szia, bocsánat a késedelmes válaszért:) Általában olyan 5-6, tojásmérettől függően. Egyébként akármennyi is a tojásfehérjéd, (1,5 dl, 2 dl, 2,5 dl), a lényeg, hogy amennyi a tojásfehérje, ugyanannyi legyen a porcukor, liszt stb. Tehát ha pl. 2 dl tojásfehérjéd van, 2 dl porcukor és 2 dl liszt fog kelleni:)

Unknown írta...

Fiúként/72éveske/ csatlakozva gratulálok a recepthez.ÉN szilikonformácskákba raktam a keveréket, és így gyönyörű aprósüteményeket kaptam!

Eva írta...

Én pedig köszönöm a nekem megelőlegezett bizalmat, örülök, hogy tőlem választottál receptet!Kellemes ünnepeket kívánva üdvözöllek!