11/30/2009

Kókuszlikőr - VKF XXX-ra



  • 6 dl tej
  • 300 gr cukor
  • 150 gr kókuszreszelék
  • 1 vaníliás cukor
  • 4 dl fehér rum
Egy edénybe öntsd bele a tejet, add hozzá a cukrot, vaníliás cukrot, a kókuszt, és alacsony lángon hagyd, amíg fel nem forr. Ekkor szűrd le, és hagyd teljesen kihűlni. Add hozzá a fehér rumot, keverd jól össze, öntsd egy szép üvegbe, és már kész is.
P.S: Ebből a mennyiségből 1 liter kókuszlikőr lesz. Itt csak arra kell ügyelni, hogy a tejes-kókuszos cuccot hagyni kell teljesen kihűlni, és csak akkor hozzákeverni a rumot, így biztos nem csomósodik be.Hűtőben bőven eláll akár 1 hónapig is. Karácsonyi ajándéknak szuper, de ha nem tudsz tőle megválni, akkor gyümölcsökkel összekeverve, ananász vagy narancskarikákkal díszítve tálald:)

9 megjegyzés:

Dedeó Zsófia írta...

fú, én most csinálom, már fölforraltam a tejes részt:) és ez a benne főtt kókuszreszelék, hmmmm, egyszerűen isteni!

Eva írta...

Zsófi, örülök, hogy tetszik:) Villámgyorsan elfogy ám, ez az egy baj van vele:)))

Névtelen írta...

Szia!
Szerinted ez vodkával is működik?

Eva írta...

Szia, én még vodkával nem készítettem, de elméletileg azzal is jónak kell lennie:)))Amennyire tudom, a likőröket vagy vodkával, vagy rummal, vagy tiszta szesszel készítik, szóval szerintem nem fogsz mellé nyúlni:)))Aztán írd meg a tapasztalatokat, hátha másnak is hasznos lesz:)

Réka írta...

Jelentem vodkával is működik!:)

Eva írta...

Réka drága, köszi az infot, hasznunkra válik:)

Jutka írta...

Jó ez a likőr recept, bármikor jöhet ajándékötletnek is! Sok receptet elmentettem az oldaladról,már ajánlottam is a mai nap!Jó egészséget Neked, szeretteidnek és nekünk bloggolóknak!
ps:referálok majd amint készítek a receptjeidből! Jutka

Szofi írta...

Szia Eva,ez mennyire lesz suru kremlikor? Esetleg a tej egy reszet csereljem tejszinre vagy suru kremlikor lesz az eredmeny igy is? Koszi a valaszt elore is! Udv: Szofi

Eva írta...


Szia Szofi, emlékeim szerint nem volt sem túl sűrű, sem túl híg. Ha a sűrűbbet szeretitek, akkor nyugodtan mehet bele a tejszín:)