12/20/2009

Baconbe göngyölt csirkemell őzgerinc formában sütve /Kriszdom receptje alapján


  • 900 gr csirkemell
  • 300 gr bacon
  • 10+5 dkg reszelt sajt
  • 3+1 ek tejföl
  • 3 ek liszt
  • 2 tojás
  • vegeta
  • bors
  • petrezselyem
  • vaj
  • zsemlemorzsa
A csirkemellet kockázd fel apróra, majd fűszerezd ízlés szerint. 3 ek tejfölt keverj el 2 tojással és 3 ek liszttel, majd sózd, borsozd, adj hozzá egy kis vegetát és apróra vágott petrezselymet. Eztután keverj hozzá 10 dkg reszelt sajtot, dobd bele a csirkemell kockákat, és jól forgas össze az egészet. Egy őzgerinc formát kenj ki vékonyan vajjal, szórd meg zsemlemorzsával, és béleld ki a bacon szeletekkel, úgy, hogy a bacon túllógjon mindkét oldalon a forma szélén. Ezután öntsd bele a tejfölös-sajtos csirkemell keveréket, egyengesd el.Fedd be az egészet a túllógó baconnel.Ha maradt még a baconből, akkor hosszában még egy rétegben elhelyezheted őket.Majd legvégül kend le az egészet 1 ek tejföllel, és szórd meg 5 dkg reszelt sajttal.
Mehet az egész be a 170 C-ra előmelegített sütőbe 40 percre. Amikor kész lett, egy szilikon sütőlappal bélelt tepsire borítottam, és még egy 5 percet rágrilleztem, hogy a bacon szépen megpiruljon.
P.S: A receptben az általam felhasznált bacon és csirkemell mennyiségeket tüntetem fel, az eredeti receptben 200 gr bacon és 800 gr csirkemell szerepel. Amikor kivettem a sütőből, a hús egy pici levet eresztett, ezt szép óvatosan leöntöttem, és úgy ment az egész a grill alá. Isssstteeeeni finooooom!!!!Lehet, hogy még a Karácsonyi menübe is beiktatom (Carlos kérésére:))Egyébként Andinál bukkantam rá erre a csodára, rengeteg jó recept van nála, érdemes hozzá bekukkantani:)))

Nincsenek megjegyzések: