12/18/2009

Karácsonyi aszalt gyümölcsös csoda



  • 250 aszalt szilva
  • 250 gr aszalt füge
  • 250 gr datolya
  • 250 gr dió
  • 100 gr kandírozott narancshéj
  • 100 gr cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 4 rúd étcsoki
Az összes gyümölcsöt vágd apróra, és öntsd egy nagyobb lábasba. Szórd rá a cukrot, a kockákra tört étcsokit, és alacsony lángon kezd el melegíteni (én 3. fokozaton hagytam végig).Kevergesd addig, amíg a cukor és a csoki teljesen fel nem olvad, és a massza egyneművé válik. Ekkor öntsd az egészet porcukorral megszórt alufóliára, és formázz belőle szalámit. Hagyd pár napig száradni, és akkor már tökéletesen tudod szeletelni.
P.S: Elkezdődött a Karácsonyi készülődés, és ha Karácsony, akkor a dió, a füge, a datolya, a kandírozott narancs nálunk elmaradhatatlan. Ez a szalámi csupa Karácsony, nagyon finom, és jó előre el lehet készíteni, mert jó pár hétig eláll. Én a diót és a datolyát a késes aprítógépre bíztam, a többit késsel vágtam apró darabkákra. Pillanatok alatt elkészült:)Ebből az adagból két kisebb szalámit, vagy egy nagyobbat tudsz készíteni, mert jó nagy adag:)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon tetszika recept, biztosan meg is csinálom, csak egy valami nem tiszta. A 4 rúd csoki az 4 db 10 dkg-s táblát jelent? Tehát összesen 40 dkg-t?

Előre is kösz!

Eva írta...

Szia, jogos a kérdés, majd mindjárt a postban is pontosítom. A 4 rúd az a 100 gr-os csokiból 4 rúd (1 tábla csoki az 100 gr,ami általában 6 rúd, tehát nem kell az egész tábla csoki bele, hanem durván 2/3 tábla csoki megy bele). Remélem, érthetően magyaráztam, ha mégsem, csak szólj:)

Kata írta...

Éva, tudod még fokozni?:) Csorog a nyálam...