12/10/2009

Karácsonyi fügés-diós szalámi



  • 100 gr dió
  • 100 gr mazsola
  • 100 gr aszalt füge
  • 100 gr darált keksz
  • 100 gr porcukor
  • 2 zacskó vaníliás cukor
  • fahéj
  • 0,5-0,75 dl narancslé
  • porcukor a forgatáshoz
A diót késes aprítógépben darabold fel, majd öntsd egy tálba. A fügét vágd apró darabokra, és késes aprítógépben daráld le a mazsolával együtt. Öntsd ezt is a tlába, add hozzá a darált kekszet, a porcukrot és a vaníliás cukrot, a fahéjat, és annyi narancslevet, hogy jól össze tudd gyúrni a masszát. Porcukorral megszórt fólián formázz a masszából hengert, és hagyd száradni, hogy szépen szeletelhető legyen.

P.S: Ez valami nagyon nagyon de nagyon karácsonyi és nagyon de nagyon finom! Kb. 15 perc alatt kész is az egész, és sokáig el is áll. Ha nincs késes aprítógéped, akkor húsdarálón is le lehet darálni a fügét és a mazsolát (de a mazsolát akár apróra vágva is beleteheted - én most így csináltam). Ha valamelyik esetleg száraz lenne, előtte áztasd forró vízbe, és így könnyedén le tudod majd darálni. Lehet még hozzáadni 1-2 kanál rumot, ha szeretitek (én nem tettem), és akár csokimázzal be is lehet vonni, de nélküle is isteni.

14 megjegyzés:

Вера írta...

Eva ova salamica izgleda božanstveno!

Ági, aki főz írta...

Ez az! Valahogy fel kell használnom az óvatlanul bevásárolt sok aszalt gyümölcsöt, ez pont jó lesz!

Névtelen írta...

Olyan kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a szalámi később. Az ízei biztos összeérnek, de vajon meddig áll el? Morzsálódni fog, vagy egyre jobban szeletelhetővé válik? Írd meg kérlek! Zsuzsa, /háttér/olvasód

Eva írta...

Hvala, draga Vera! A i ukus joj je fenomenalan, sigurno cu je cesto praviti:)Ljubac

Eva írta...

Ági, örülök, hogy tetszik! Nekünk annyira ízlik, hogy már alig van belőle, szerintem ti is szeretni fogjátok:)

Eva írta...

Szia Zsuzsa,

Jó hogy előbújtál a háttérből, nagyon örülök ám Neked!Nagyon helytáll az észrevételed: a szalámi álltában érik össze, és nem morzsálódik, összefogja a darált füge és mazsola, ami darált állapotában elég ragacsos, és nagyon jól formázható. Szeletelés előtt jó, ha 1 napig áll, mert akkor tudod szépen vágni:)Hogy meddig áll el, nem tudom, és ebből az adagból nem is fogok rájönni, mert már alig van belőle, de mivel nincs benne sem tej, sem tojás, se semmi egyéb romlandó, szerintem 1-2 hétig símán el van:)

Puszillak, és írj bátran máskor is, örülnék neki!

egycsipet írta...

Hihetetlenül guszta! :)

VOKinga írta...

Ezt muszáj lesz kipróbálni! :)
Megkérdezhetem, hogy milyen kekszet használtál?
És a képen azok a nagyobb sárgás darabok a sütiszeletben mik? Csak mert a recept alapján azt képzelném, viszonylag homogén lesz. Vagy nem kell annyira finomra aprítani?

Eva írta...

Kedves Anyamanya,

Én síma darált háztartási kekszet használtam hozzá, azok a darabkák, amiket látsz, az pedig dió, mert csak durvára kell aprítani. Így is elég homogén lesz, a darált füge és mazsola miatt:)Puszi, remélem, ízleni fog Nektek!

Eva írta...

Egycsipet, köszi:)

lekvároskukta írta...

Szia Eva,
nagyon, nagyon jól néz ki :)

Nelli írta...

Szia Eva!

Szeretnélek meghívni egy szavazásra, de nem akarok kommentben belinkelni (az kicsit spam-es lenne). Ha írsz egy emailt a címemre, akkor megírom a részleteket. Köszönöm!

Üdv,
Nelli

Kata írta...

Húúúú! ez nagyon finomságos lehet!

Kata írta...

Most találtam ezt a receptet, ki is próbáltam! Bár én kicsit kevesebb kekszet tettem bele, kipótoltam csokival és aszalt áfonyával, nagyon finom lett! El is fogyott hamar. :)