2/01/2010

Fasirt tökfőzelékkel


A fasirthoz:
  • 500 gr darált hús
  • 2 tojás
  • 2 zsemle
  • pici tej és víz
  • kevés zsemlemorzsa
  • 1 fej vöröshagyma
  • vegeta
  • bors
  • olaj a sütéshez
A tökfőzelékhez:
  • 1 hagyma
  • 1 kg gyalult tök (lehet mirelit is)
  • 2 ek olaj
  • 2 ek liszt
  • 3 dl joghurt
  • bors
  • kapor
  • vegeta
  • 1 ek ecet

A hagymát tisztítsd meg, és dobd késes aprítógépbe. Keverd el a darált hússal, add hozzá a tojásokat, a zsemléket, amiket előzőleg a tej és a víz keverékébe mártottál, és kicsavartál, majd fűszerezd sóval, borssal, pici vegetával, majd adj hozzá éppen annyi zsemlemorzsát, hogy jól formálható masszát kapj. Formálj belőle kerek, lapos kis gombócokat, és süsd ki őket mindkét oldalukon olajban.

A tökfőzelékhez az apróra vágott hagymát pirítsd üvegesre egy pici olajon, majd add hozzá a tököt, és párold meg (mirelitet felengedés nélkül - nem kell alá vizet önteni, enged majd magától eleget). Amikor már a tök megpárolódott, egy kis lábasba öntsd 2ek olajat, hevítsd fel, adj hozzá 2 ek lisztet, és keverd addig, amíg a liszt aranyszínű nem lesz. Ekkor vedd le a tűzről, mehet bele a joghurt, és jól keverd össze kézi habverővel, hogy csomómentes legyen. Joghurtos cucc bele a tökbe, sózod, borsozod, ha kell, tehetsz bele egy kis ételízesítőt is, majd belkeverd a kaprot, és kevergeted még egy 5 percig. Ennyi, leveszed a tűzről, és már csak az ecet kell bele (én 1 ek-nyit szoktam tenni erre a mennyiségre, de ízlés kérése, hogy ki mennyire szereti savanyúan). Összekevered, és a fasirttal tálalod.
P.S: Carlosra időrl időre előadja, hogy "de készíts olyat, amit kanállal lehet enni":), ilyenkor tudom, hogy enne valami főzeléket. A tökfőzeléket nagyon szeretjük, ő is, és én is, és bár elég ritkán készítem, minden alkalommal olyan jót eszünk belőle:)

3 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon guszta!!!! Rögtön be is kanalaztam, nagyon szeretem!!

Nagyon aranyos vagy, hogy a csokitortánál rám gondoltál. Gyönyörű lett, és biztosan finom, a receptet el is vittem magammal, és hamarosan sort kerítek rá!!:)

Viki írta...

Szia Éva! Lehet, hogy buta a kérdésem, de mégis felteszem. Jól értelmezem, hogy a fasírozott anyagát a késes robotgéppel állítod össze?
Én is hasonlóan készítem a tökfőzeléket, csak én nem rántással, hanem habarással (teljesen zsír nélkül) és parányi piros füszerpaprikát is teszek bele. Júj de megjöttn az étvágyam rá.

Eva írta...

Drága Viki, hát tényleg nem egyértelmű a leírásom, nem, csak a hagymát aprítom azzal, hogy ne sírjak:))), meg gyorsabb is. Egyébként ötletnek nem is rossz, szerintem símán abban is el lehetne készíteni:)))Egyébként néha én is teszek bele pirospaprikát, mert anyósom úgy csinálja, aztán ha nagyon Carlos kedvébe akarok járni, akkor azt is teszek bele, bár ő ezt az én verziómat is nagyon szereti:)Hálás egy ember, nem nehéz a kedvében járni:)Puszi!