8/18/2010

Sokmagvas kenyér


  • 3,3 dl víz
  • 450 gr finomliszt
  • 1 ek só
  • 1 ek sikér
  • 1 tasak szárított élesztő (Dr. Oetkert használtam)
  • 30 gr lenmag
  • 30gr szezámmag
  • 30 gr napraforgómag

A kenyér hozzávalóit a felsorolás sorrendjében tedd a sütőgép tartájába, csukd le a gép tetejét, és süsd meg a kenyeret alap programon. Rácsra borítva hagyd kihűlni, majd szeleteld.
P.S: Remélem, nem unjátok még nagyon a kenyér recepteket:) Az az igazság, hogy nemrégiben kezdtem el használni a kenyérsütőmet, és egészen "rákattantam". Utánaolvasgattam, kísérleteztem, és csak ámulok és bámulok, hogy milyen jó dolgokat lehet vele készíteni. Sikérrel most dolgoztam először, és fantasztikus, hogy mennyivel más tőle a kenyér!Levegős, isteni finom, mintha most érkezett volna a pékségből! Egyébként számomra most derült ki (pirulós smiley), hogy a sikér tulajdonképpen nem más, mint a glutén, amit a liszt gyártása során kisebb-nagyobb mértékben, vagy teljesen kivonnak a lisztből. A búzalisztben van sikér, a kenyérlisztben értelemszerűen több van, így a házi kenyérsütésnél ha síma finomlisztet használunk, jó beletenni egy kis sikért is, ettől sokkal finomabb lesz a kenyerünk.Egyébként a kenyérliszt drágább, mint a síma finomliszt, így gazdaságosabb is külön megvenni a sikért (ráadásul nincs benne semmi adalékanyag sem, mint a különféle lisztkeverékekben:)). Bioboltokban kapható, én egy 500 gr-os kiszerelésért kb. 500 forintot fizettem, de sokáig elég, hiszen csak 1-1 kanálnyi megy belőle 1 adag kenyérhez. Na, azt hiszem eleget szövegeltem, be is fejezem:)Puszi minden konyhatündérnek! ( A recept egyébként F. Horvát Ilona Kenyerek és péksütemények c. könyvéből származik, egy picit alakítottam csak rajta.)

2 megjegyzés:

bali írta...

Szia!Ezt a sikér dolgot megpróbálom!Mi malomból hozzuk a kenyérlisztet.(Vidéken élünk)A sütéshez 2db.összeborított jénaitálat használok.Ez összeborítva úgy működik,mint egy minikemence!A sütés végéig nem szabad kinyitni!A sütés előtt étolajjal vékonyan beolajozom,hogy könnyebb legyen kiborítani a kész kenyeret a formából.A kerek kb. 28cm átmérőjű jénaitálak váltak be a legjobban!A legszebb kenyereket az összeborított kerámia kacsasütőben készítettem!Nagy mérete miatt ez mindég 1,5-2kg.-os kenyér sütésére is alkalmas!Kis gyakorlat kell hozzá!A jénaitálba sütés közben belátni!Gyakorolni lehet vele!Ha már jól megy jöhet a kerámia tálas módszer..Sajna nem látni be sütés közben..Az illatokra,órádra,hőmérőre tapasztalatodra, vagy kényszerítve..ade!Bali.

Eva írta...

Bali, ki fogom próbálni a módszered:)Izgalmas kihívás:)))A sikért pedig feltétlen érdemes kipróbálni, tényleg sokkal jobb tőle a kenyér:)Puszillak!