11/15/2010

A tökéletes csoki szuflé:))))

Mit vár el az ember egy tökéletes csoki szuflétól? Én, személy szerint azt, hoogy alul-fölül, és körben kemény legyen, a belsejében pedig lapuljon ott egy jó nagy adag, folyós csokikrém. Hát ez a szuflé pont olyan. Nem merem leírni mennyi idő alatt fogyott el...:)Lássuk, mi kell hozzá!
  • 200 gr étcsoki
  • 150 gr vaj
  • 6 tojás
  • 175 gr porcukor
  • 125 gr liszt
  • vaj a formákhoz

A formákat kend ki olvasztott vajjal. A csokit a 150 gr vajjal együtt vízgőz felett olvaszd fel. A tojásokat a porcukorral keverd habosra, majd add hozzá a lisztet is, mixerrel keverd össze. Végül mehet bele a vaj+csoki keveréke, még egyszer mixerrel jó alaposan keverd össze, madj öntsd az előkészített formákba. 180 C-ra előmelegített sütőben süsd addig, amíg a szuflé teteje meg nem emelkedik.
Jajjj, hát ezt a fotót sem hagyhattam ki:)))


P.S: Recept a BBC Good Food oldaláról. Még egy pár személyes megjegyzés: a sütési idő attól függ, hogy kinek mekkora a szuflé formája. Ha nagyobb, mint az enyém (2 dl űrtartalom), vagy ha szuflé forma hiányában kávéscsészében sütitek, akkor kb. 15 perc kell neki. Ha kisebb szuflé formában készül (1 dl űrtartalom), akkor elég neki 10 perc (az eredeti recept 8-12 percet ír). Tökéletes ünnepi süteménynek is, mert akár előre is el lehet készíteni, amikor beleöntöd a cuccot a formákba, csak besúvasztod a frizsibe, aztán amikor kell, előkapod, és röpke 10 perc alatt kész is (ilyenkor azért a sütési időt 1-2 perccel növelni kell). Tejszínhabbal tálalva isteni:)

22 megjegyzés:

GumiPók írta...

Én tejszínhab nékül is elviselem! :)) Köszönjük!

Dragana Pušica - Moje Grne blog írta...

Objavila i ja pre neki dan. Kako mogu da vidim malo nam se razlikuju recepti. Na žalost ne razumem šta piše. :(
U svakom slučaju i tvoj izgleda veoma primamljujuće.
p.s. Jeste li mi dobro? Ljubim Markića i tebe puuuuuuuuno, puuuuno!!!

Ami írta...

Nagyon guszta! :)

Bianka írta...

Atya ég de gyönyörű

Sienna írta...

Szia! Remélem nem probléma, hogy a receptet kitettem a blogomra, persze hivatkoztam erre az oldalra! :)
Köszönöm a receptet, nagyon jó!
http://ambesten.blogspot.com/

Eva írta...

Sienna, nagyon örülök, hogy tetszett a recept!És már miért lenne baj? Hát pont az a lényeg a blogolásban, hogy egymástól próbáljunk ki jó recepteket!Puszi!

Névtelen írta...

Ezer köszönet, tökéletes! A Zember már meg is rendelte újra, még vendégeket is hívott! :-)
Viki

Eva írta...

Viki, nagyon örülök, hogy sikered volt a recepttel!Végül is az egyik legfontosabb dolog a világon, hogy a Zember elégedett legyen!!!:)Puszi!

Névtelen írta...

Sajnos nekem nem sikerült :(
nemtudom hol rontottam el, gyönyörűen feljött, de végül a csokiszuflé helyett csak csokismuffin lett :(
nem folyós a közepe :(

Eva írta...

Szia, próbálok segíteni. Tudod mekkora a formád (mekkora az űrtartalma)és mennyi ideig sütötted?Szerintem az lehetett a baj, hogy viszonylag kicsi a forma és picivel tovább sült a kelleténél. Ha teszel még egy kísérletet, mindenképp csökkentsd a sütési időt, meglátod, jó lesz:)

Unknown írta...

Szia!

Megkérdezhetem, hogy azoknak a formáknak, amikben Te szoktad sütni őket, hány cm az átmérőjük? És azokban pontosan mennyi ideig kell sütni őket, hogy ilyen tökéletesek legyenek, mint a képen? :)

Köszönöm:
Barbi

Eva írta...

Szia Barbi,

Az én formám Ikeás, 2dl-s az űrtartalma. Ebben én olyan 14-15 percig szoktam sütni. Remélem, tudtam segíteni.

franca írta...

Hello! Csak a tojásfehérje kell belem vagy az egészet verjem fel "habosra"?

Köszi,
Franca

Eva írta...

Szia Franca!

Az egész tojásokat használod fel, tehát sárgája is és fehérje is. Jó sütögetést!

Ren_89 írta...

Szia!

Ezek a hozzávaló arányok hány formához vannak?

Kösziszépen! :)

Eva írta...

Szia Reni,

emlékeim szerint nekem 6 adag lett belőle. De persze az attól is függ, hogy mekkora űrtartalmú a formád.Remélem, tudtam segíteni!

Névtelen írta...

Legutóbb is csodálatos lett, ma készülök az új adag elkészítésére. Direkt ezt az oldalt kerestem .:) köszönjük, hogy kitetted :D

Eva írta...

Örülök!Nagyon!:)

Névtelen írta...

Vacsora-csatáztunk a kollégáimmal, a menüsorom tökéletes befejezése volt ez a szuflé. Erdei gyümölccsel és vanilia fagyival tálaltam. Az a legjobb benne, hogy egyszerű elkészíteni, a végeredmény mégis olyan mintha egy mesterszakács keze alól került volna ki. :)

Eva írta...

Köszi a megelőlegezett bizalmat, hogy az oldalamról sütöttél,örülök nagyon, hogy elégedett vagy az eredménnyel!Boldog Karácsonyt és további jó sütögetést!:)

Unknown írta...

Nagyon finom, de szerintem vanília fagyival és ribizli lekvárral az igazi! Mindenkinek ajánlom!

Unknown írta...

Nagyon finom,de szerintem vanília fagyival és ribizli lekvárral az igazi. Ajánlom mindenkinek!