12/28/2010

Gesztenyés kuglóf

  • 5 tojás
  • 200 gr gesztenyepüré
  • 5 cl rum
  • 50 gr csoki
  • 1 vaníliás cukor
  • 180 gr cukor
  • 1,5 dl étolaj
  • 100 gr liszt
  • 1 sütőpor
  • 50 gr étkezési keményítő
  • 200 gr meggy lisztben megforgatva
Tetejére:

A tojások sárgáját keverd habosra a gesztenyepürével és a rummal, add hozzá az olvasztott csokit , a vaníliás cukrot és a cukor 1/3-át. Add hozzá az olajat is. A tojásfehérjéket verd kemény habbá a maradék cukorral, majd forgasd bele a gesztenyés masszába. Szitáld bele a sütőporral elkevert lisztet és az étkezési keményítőt, és végül add hozzá a lisztben megforgatott meggyszemeket. A masszát töltsd olvasztott vajjal kikent és zsemlemorzsával meghintett kuglófformába, és süsd 170 C-on tűpróbáig. Hagyd a formában picit pihenni, madj borítsd ki. A tetejét vond be 100 gr csokiból készített csokimázzal.
P.S: Ezt a receptet egy ősrégi Dr. Oekter vaníliás cukor hátulján találtam, és megtetszett, a gesztenye miatt betettem a karácsonyi repertoárba. Picit változtattam rajta: az eredeti szerint 100 gr lisztben kell a meggyet megforgatni, ez szerintem túl sok, elég 3-4 ek. Ja, és a meggy mennyiségét is megdupláztam, az eredeti 100 gr-ot ír. Én csokimázzal készítettem, az eredeti recept pedig marcipános cukormázat ajánl a kuglóf bevonására. Ezeket csak azért írom le, hogy tudjatok választani,melyik változat tetszik jobban:)Mi szerettük:)

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Gyönyörű

Hajni írta...

Ilyet tuti sütök a férjemnek,HA leadtuk a karácsonyi fölösleget....

Hajni írta...

megcsináltam és nagyon köszi a receptet,mert ilyen finom kuglófot még nem ettünk!!!!!

Eva írta...

Notte, jaj de örülök, hogy ízlett Nektek!!!Puszi!!!