1/03/2011

Mézeskalács


  • 250 gr méz
  • 100 gr margarin
  • 200 gr cukor
  • 2 tojás
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 500 gr liszt
  • 2 kk mézesklács fűszer
Díszítéshez:
  • 1 tojásfehérje
  • 7-8 k porcukor
  • cukorgyöngyök

A mézet a margarinnal együtt tedd egy kisebb lábasba, és melegítsd addig, amíg a margarin teljesen fel nem olvad a mézben. Gyúrd össze az összes többi hozzávalóval, majd tedd pár órára, vagy egy éjszakára hűtőbe.Utána lisztezett munkafelületen nyújtsd 3-4 mm vastagra, szaggass belőle karácsonyi kiszúrókkal különféle formákat, majd helyezd a mézeskalácsokat sütőpapírral bélelt tepsibe, és süsd 180 C-on. A díszítéshez a tojásfehérjéből vej kemény habot, majd szitáld bele a porcukrot, mixerrel keverd egynemű masszává. Töltsd egy zacskóba, aminek a sarkát ollóval csippentsd le, és ezzel dekoráld a kész mézeskalácsokat. Tehetsz rájuk igény szerint színes cukorgyöngyöt is.

P.S: A receptet Fűszerkert blogjáról próbáltam ki, és nagyon meg voltam vele elégedve! Könnyű elkészíteni, a tészta pedig nagyon finom, puha marad heteken át. Boztosan elkészítem jövő Karácsonyra is. A díszítési technikámon addig még kénytelen leszek egy kicsit csiszolni, mert a zacskós módszerrel eléggé megszenvedtem. Időközben kértem Aputól pár injekciós spriccet, azzal szerintem sokkal egyszerűbben fog menni a dekorálás!Amikor már nem bírtam cérnával, hogy sehogy sem tudok egyenletes mintákat rajzolni a mézeskalácsokra, fogtam magam, félretettem a tojásfehérjés cuccot, és a maradék tésztából pici golyókat formáztam, mindegyik közepébe nyomtam 1-1 diót/mogyorót/mandulát, aztán csókolom!Ízre ezek lettek a legfinomabbak!

1 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon szépek lettek!!
Csókolom az egyszerűbb fajtából kérhetnék kóstolót??:)))))

Kicsit megkésve, Sikerekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok Neked és a Családodnak.

Markónak Millió puszit küldök, és esetleg egy karácsonyi képet kaphatnánk róla????