5/15/2011

Túrós gyümölcstorta



Tésztához:


  • 3 tojás

  • 200 gr cukor

  • 0,75 dl olaj

  • 0,75 dl víz

  • 200 gr liszt

  • 1 sütőpor

Túrókrémhez:


  • 250 gr túró

  • 100 gr vaj/margarin

  • 120 gr cukor

  • 2 zacskó vaníliás cukor

  • 1 citrom héja és leve

Tetejére:


  • piros gyümölcsök vegyesen (eper, málna, ribizli, meggy, cseresznye stb.)

  • 2 tasak piros tortazselé

A tojások sárgáját a cukorral, olajjal és a vízzel keverd jó habosra, majd add hozzá a sütőporral elkevert lisztet. Forgasd a tésztához a tojások keményre felvert habját, majd öntsd az egészet egy sütőpapírral bélelt csatos tortaformába (ilyenkor én a biztonság kedvéért a sütőpapírt is vékonyan meg szoktam kenni vajjal, és beszórom egy kis liszttel). Süsd 200 C-ra előmelegített sütőben tűpróbáig (kb. 25-30 perc). Hagyd kihűlni. Borítsd ki, vedd le róla a sütőpapírt, és tedd arra a tálra, amin a tortát fogod tálalni. Csatold vissza rá a gyűrűt.


A túrókrémhez a vajat/margarint keverd habosra a cukorral, vaníliás cukorral, és a citrom reszelt héjával és levével, majd add hozzá a túrót is, és mixerrel keverd össze az egészet jó alaposan. A túrókrémet oszd el egyenletesen a tésztán, erre pakold rá a jó sok gyümölcsöt (én legalábbis úgy szeretem, ha gyümölcsből van rajta bőven), és vond be az egészet a tortazselével. (Nekem az Oetker féle nagyon bevált, ehhez a 2 zacskó tartalmát bele kell tenni 4-6 csapott ek cukorral egy edénybe, ehhez 5 dl vizet/gyümölcslevet önteni. Folytonosan kevergetve forrástól kezdve még pár percig főzöd. Picit még hagyod álnni, majd a tortára öntöd). Amikor a tortazselé már megdermedt, vedd le róla a tortaforma kapcsos részét. Jól behűtve tálald:)

2 megjegyzés:

Nelli írta...

Hasonlót sütöttem ma.Már egy szelet sincs.Nagyon finom volt.
A tied is finom lehet a sok gyümölccsel.:-)

Bianka írta...

Nagyon ütős színe van, csodásan néz ki