7/22/2011

Teljes kiőrlésű kenyér






  • 500 gr teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 25 gr élesztő
  • 1 dl + 2,5 dl meleg víz
  • 1 kk cukor
  • 1 kk só
  • 0,5 kk őrölt kömény
  • 1,5 ek olívaolaj
1 dl meleg vízhez adj 1 kk cukrot, morzsold el benne az élesztőt, és hagyd felfutni. Öntsd a lisztet egy tálba, add hozzá a sót, az őrölt köményt, az olívaolajat és a felfutott élesztőt, keverd össze, majd apránként add hozzá a maradék 2,5 dl meleg vizet is. Dagassz belőle rugalmas tésztát. Akkor jó, ha már elválik az edény falától. Takard le egy tiszta konyharuhával, hagyd kelni 30 percet. Gyúrd át még egyszer lisztezett felületen, formázz belőle cipót/kenyeret, vagdosd be párszor a tetejét, tedd olajozott tepsibe, takard le, és hagyd még egy fél órát kelni. 200 C-ra előmelegített sütőben süsd meg kb. 30-35 perc alatt:)

4 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Szia Évi!
nagyon szeretem a kenyér receptjeidet, mióta Rád találtam felváltva sütöm, a zabpelyhes, sokmagvas, zöldfűszeres kenyereket.
Isteniek.:)
Ezt a receptet is kipróbáltam, de sajnos ez nem sikerült, nem kelt meg a tészta, és mire kisütöttem egy ehetetlen tömör buci lett belőle, amit ki kellett dobnom a szemétbe:((((
Teljes kiőrlésű rozsliszttel készítettem, lehet ez volt a baj?
Van valami tipped, hogy tudnám úgy elkészíteni, hogy ilyen guszta kenyeret kapjak, mint a képen?:)

Eva írta...

Szia Zsuzsi!

Igen, jól látod, a rozsliszt a hibás, teljesen másként viselkedik, mint a búzaliszt:(Mondjuk lehettem volna precízebb is - majd mindjárt javítom is, és kiírom, hogy búza liszt. Próbáld meg teljes kiőrlésű búzaliszttel, és pont ilyen lesz a kenyered, mint a képen. Megér még egy próbát:)Puszi

Unknown írta...

Szia!Megsütöttem a kenyeret,nagyon egyszerű a recept és szép lett a kenyér is,de mit csináljak hogy ne legyen ennyire tömör és hogy 2 nap múlva csak piritva lehet megenni,tudom hogy ezek a kenyerek tömörebbek.Ha valamennyi búza lisztet vagy réteslisztet raknék bele akkor is működne?Köszi ha válaszolsz

Eva írta...

Szia, persze, nyugodtan tehetsz bele sima fehér finomlisztet is, így szerintem csökkentesz a kenyér tömörségén. Egyébként általában a teljes kiőrlésű kenyereknél max a fele szokott teljes kiőrlésű lisztből lenni, a másik fele fehér liszt. Nekem éppen ezért tetszett ez a recept, mert még így is, csak teljes kiőrlésű liszttel is jól működik :) Ha jól értem, amit szeretnél, akkor én 200 gr teljes kiőrlésű lisztet tennék, 200 gr fehéret és 100 gr réteslisztet.
Kellemes ünnepi hangolódást :)