10/14/2011

Grízes meggyes rétes - fázisfotókkal



  • 9 lap réteslap
  • 6 dl natúr joghurt
  • 3 dl gríz (búzadara)
  • 3 dl cukor
  • 2 zacskó vaníliás cukor
  • 2 dl olaj
  • 1 sütőpor
  • meggy
  • vaníliás porcukor a tetejére


A joghurtot, grízt, cukrot, vaníliás cukrot, olajat és a sütőport jó alaposan keverd össze. Fogj egy réteslapot, és locsolj rá 5 ek-nyit a joghurtos-grízes cuccból, így:



Egy ecsettel kend szét a masszát, hogy mindenhova egyenletesen jusson belőle. Erre jön a második réteslap, rá megint 5 ek grízes cucc, majd a harmadik réteslap, erre is 5 ek grízes krém.



A harmadik réteslapot miután megkented a grízes cuccal, kb. a réteslap feléig szórd meg jó bőven meggyel (mennyiséget döntsd el, én úgy szeretem, ha van benne bőven:))


A tészta rövidebbik felétől kezdve lazán tekerd fel a rétest, és tedd szilikonos sütőlappal bélelt (vagy símán kiolajozott) tepsibe. Ha maradt volna esetleg egy pici a grízes cuccból, azzal nyugodtan lekenheted a rétesek tetejét. Süsd 180 C-ra előmelegített sütőben kb. 45 percig. Amikor arétes kihűlt, szórd meg jó bőven vaníliás porcukorral, szeleteld 2 ujjnyi vastagra és már tálalható is.



P.S: Jaj, én úgy szeretem ezt a rétest!Csupa gyümölcs, csupa íz, és elronthatatlan:) Csak úgy mellesleg, van ám ennek diós változata is, hamarosan azt a receptet is hozom Nektek!

10 megjegyzés:

Bianka írta...

Nyammi

Anikó írta...

Hallod, ez szenzációs és tök egyszerű, nagyon finom lehet, biztosan megcsinálom.
Nyáron cseresznye és meggy érésekor szoktunk rétest készíteni és pirított grízt szórunk a réteslapra és úgy a gyümölcs és tojással kikevert tejföllel, olajjal locsoljuk a feltekerés előtt.Hasonló ehhez, én is nagyon szeretem:-))))))

bobe írta...

Várjuk a dios változatot.Üdv.bobe

bobe írta...

Én már nagyon várom a dios változatot.Elég sűrűn csinálom ezt a rétest csak nem rúdban sütöm hanem kiterítem a réteslapot a tepsibe úgy egyszerűbb és gyorsabb is.Üdv.bobe

Névtelen írta...

Hogy kell elképzelni hogy a rétest nem rudban sütöd ?

Üdv. hajni

Névtelen írta...

Üdvözöllek!Nagyon laikus vagyok,mivel mérsz edl grízt?nem sok az egy picit?

Eva írta...

Szia!Nem sok, az tényleg 3 dl, síma mércés pohárral szoktam kimérni. Hidd el, tökéletesek az arányok!Számtalanszor tesztelve!Puszi!

Ditke írta...

Megsütöttem a meggyes rétest és isteni lett, aztán kipróbáltam reszelt almával is úgy, hogy az almába reszeltem citromhéjat és nyomtam bele a levét (nem volt savanykás almám)és fahéjjal, vaníliával bolondítottam, és az is isteni lett. Bevallom én a grízes masszába tettem egy tojást, mert féltem, hogy a sok levet nem issza majd fel a gríz. Olyan lett a rétest, mintha kelt rétest csináltam volna, és nagyon gyorsan elkészíthető. Köszönet a receptért, már tovább is adtam, mert mindenkinek nagyon ízlett.

Ditke írta...

Én már kipróbáltam az almás változatát is, és isteni finom volt mind a kettő, túróval is ki fogom próbálni.

Konyhavirtuóz írta...

Én is elkészítettem, szuper ez a recept, köszönöm szépen!