12/28/2011

Foszlós fonott kalács

Kedveseim, így utólag is nagyon nagyon boldog ünnepeket mindannyiótoknak! Remélem, boldogságban, családotok meleg szeretetében teltek napjaitok! A nagy vendégseregtől és jövés-menéstől nem jutottam gépközelbe egészen eddig, de most itt vagyok, és jelen pillanatban kajára gondolni sem tudok, maximum a képernyőn nézve, annyit ettünk-ittunk az elmúlt pár napban:)))

Viszont hoztam most Nektek egy nagyon finom fonott kalács receptet, többek között ezt készítettem Szentestére. A tészta egy részéből ilyen mini fonott kalácsokat csináltam, a másik részéből pedig hagyományos fonott kalácsot. Itt a recept:




  • 2,5 dl tej

  • 25 gr élesztő (fél kocka)

  • 1 kk cukor

  • 500 gr liszt

  • 150 gr vaj/margarin

  • 3 tojássárgája

  • 3-4 csapott ek cukor

  • 1 kk só

  • 1 tojásfehérje


A langyos tejhez adj 1 kk cukrot, keverd el, morzsold bele az élesztőt, és hagyd felfutni. A lisztet, a cukrot, sót, olvasztott vajat, a tojások sárgáját és a felfutott élesztőt dagaszd addig, amíg ruganyos nem lesz, és el nem válik az edény falától, majd takard le egy tiszta konyharuhával, és hagyd 2 órát kelni. A tésztát oszd három egyenlő részre, sodorj belőle rudakat, és fond össze. Kend le tojásfehérjével, tedd sütőpapírral bélelt tepsire, hagyd még 20-30 percet kelni, majd süsd 170 C-ra előmelegített sütőben 40-45 percig.


P.S: Ebbe az alaptésztába ízlés szerint lehet tenni mazsolát és reszelt citromhéjat is, de mivel mi ezt Szentestekor leves mellé szoktuk enni, ezért én nem tettem bele. Ha ilyen mini kis kalácsokat szeretnétek, akkor sodorjatok a tésztából rudat, a közepén csináljatok hurkot (olyan mint egy 8-as, aminek nincs alja), a két végét kétszer tekerd össze, majd fölfelé csavarva ültesd a "lukba" (8-as felső részébe). Ennyi:)

2 megjegyzés:

m.k. írta...

klassz

Garffyka írta...

Aranyos a kis fonott, és nagyon finomnak hangzik.
BUÉK :)