8/06/2012

Túrótorta sütés nélkül

Kekszes réteg:
  • 300 gr darált keksz
  • 120 gr margarin/vaj
  • 1 dl hideg tej
Túrókrémhez:
  • 250 gr túró
  • 2 dl tejföl
  • 2 dl édes tejszín
  • 140 gr cukor
  • 4 zacskó vaníliás cukor
  • 20 gr zselatin
Gyümölcsös réteghez:
  • 600 gr bogyós gyümölcs (nálam 400 gr eper és 200 gr málna)
  • 2 dl folyadék (amit a gyümölcs enged + ha kell vízzel kiegészíteni, hogy meglegyen a 2 dl)
  • 120 gr cukor
  • 20 gr zselatin
Először késítsd el a gyümölcsös cuccot, mert ennek kell egy kis idő, hogy hűljön. Ehhez a gyümölcsöt tedd egy lábasba, add hozzá a cukrot, és öntsd fel 2 dl folyadékkal - ez lehet csak víz, vagy ahogy én is csináltam, a gyümölcsök által engedett levet felöntöttem annyi vízzel, hogy 2 dl legyen. Főzd össze, közben a 20 gr zseltint keverd össze 3-4 ek vízzel. Amikor a gyümölcs már összeforrt, vedd le a tűzről, add hozzá a zselatint, tedd vissza pár másodpercre a tűzre. Ne forrjon, épp csak melegítsd össze egy kicsit, és tedd félre hűlni.

A darált kekszből, vajből és a tejből gyúrj egynemű tésztát, és nyomkodd egy kapcsos tortaforma aljába.

A tejszínt verd habbá, add hozzá a tejfölt és a túrót, majd a két féle cukrot. Robotgéppel jól keverd össze. Közben a másik 20 gr zselatint keverd el 3-4 ek vízzel, picit melegítsd fel, ne forrjon, csak oldódjon fel, majd add a tejszínes cucchoz. Keverd még egyszer össze az egészet, és öntsd a kekszes alapra. Hagy hűtőben egy picit szilárdulni, majd öntsd rá a kihűlt gyümölcsös cuccot. Mehet az egész a hűtőbe dermedni. Én előző nap szoktam készíteni, másnapra pedig tökéletesen összeáll az egész:)

P.S: Imádom az augusztust, hiszen két csodás dátum kapcsolódik hozzá. Augusztusban házasodtunk össze Carlos meg én - ez a torta az évfordulónkra készült:) - na és Mr. Ferragosto, ahogy az olasz barátaink hívják Marko kisfiunkat, is augusztusban születetett, egészen pontosan15-én. Úgyhogy hamarosan érkezik a következő torta recept, már készülök rá, de addig is legyen meglepetés:)

4 megjegyzés:

Nelli írta...

Imádom a képeidet, a recept is nagyon jóóóóóó!Várom a következő torta receptet!:-)
Boldog szülinapot!

Eva írta...

Köszi Nelli:)Hamarosan érkezik az is:)

Orsi írta...

Kedves Éva!
Gyönyörű ez a torta, szeretném elkészíteni és azt szeretném megkérdezni hogy 18as tortaformához csökkentenem kell a mennyiségeket? ha igen, mennyivel?
Előre is köszönöm szépen:)
Orsi

Eva írta...

Szia Orsi!

Szerintem ne csinálj kisebb adagot, mert ez a torta nagyon gyorsan fogy ám! Ha engem kérdezel, a helyedben fognék egy lábast, kibélelném fóliával, és abba tenném a rétegeket, dermedés után pedig símán kiemelném:)