12/21/2012

Karácsonyi sótészta díszek

Gondolkoztam, hogy megmutassam-e Nektek, hogy mivel töltöttük Marko kisfiam és én az egyik délutánunkat, mert amit csináltunk, szorosan nem kötődik a gasztronómiához, leszámítva persze a tésztagyúrást és a sütést. Mivel annyira jól szórakoztunk, és olyan jól sikerültek a végtermékek, úgy döntöttem, kiposztolom, hátha lesz köztetek, aki örülni fog neki:) Kell majd hozzá egy régi csipke, nyújtófa, és pár karácsonyi kiszúróforma, egy szívószál, és arany vagy ezüst szalag.  Ez minden, és kezdödhet a buli:)

A tésztához vegyél 2 bögre finomlisztet, 1 bögre sót és 1 bögre vizet. Ezeket gyúrd jó alaposan össze, amíg az állaga a homokosból átvált szép egyenletesre, mint a gyúrma. (8-10 perc). Én úgy éreztem, hogy a tészta kér még lisztet, hogy tökéletesen formázható legyen és ne ragadjon. Ha ezzel megvagy, nyújtsd ki a tésztát, előtte azért lisztezd meg a munkafelületet. Ekkor jön a varázslat: ráteríted a csipkét (én a nagymamámtól kapottat használtam, úgy tapasztaltam, hogy a vékony szálú csipke szebb mintát hagy), és párszor átgörgeted rajta a nyújtófát, hogy a mintázat rányomódjona  tésztára.(Csak megsúgom, ez a trükk a linzertésztával is működik, gyönyörű aprósütiket lehet így készíteni).
 Miután levetted a csipkét, ilyen gyönyörű lesz a tésztád:
 Ekkor már csak annyi a dolgod, hogy kiszúróval különböző formákat vágj ki a tésztából, helyezd őket sütőpapírral bélelt tepsibe, majd egy szívószál segítségével csinálj lukat mindegyikre, hogy majd legyen hova fűzni a szalagot.
 Mivel a gyerekek olyan gyorsan nőnek, olyan jó megóvni az idő múlásától egy-egy pillanatot, elkészítettem Marko tenyérlenyomatát is, ezt majd szerintem lefújom ha kész lesz vagy ezüstre, vagy aranyra, még nem döntöttem el. Szóval, ha ezzel megvagy, hagyod az egészed száradni 12 órát, vagy többet, nem lesz baja. Utána 90-100 fokon szárítod, amíg teljesen szilárd nem lesz. Ez attól függ, hogy milyen vastagra nyújtottad a tésztát, a vékonyabb díszeknek bő óra kell, de pl. Marko kézlenyomatát tovább kellett szárítanom, mert vastagabb volt maga a tészta.
 Ha ezzel megvagy, hagyd a díszeket hűlni, tegyél rájuk szalagot, és már kész is. Lefújhatod valamilyen színre, nekem így fehéren nagyon megtetszettek. Egyedi ajándékkísérőnek, vagy karácsonyfa dísznek nagyon aranyos:)

 Szív, ugye milyen szép?

3 megjegyzés:

Anikó írta...

Éva nagyon ötletes és aranyos, tetszik, ügyesek voltatok:-))))
Boldog Karácsonyt és Boldog Új Évet Nektek:-)))))Jövőre is sokszor benézek majd a jó kis receptjeid miatt:-))))))

Névtelen írta...

Nagyon tetszik! Karácsonyi kekszeket is lehet ugyanezzel a technikával dekorálni! :) BÁgi

Anazar írta...

Nagyon jó ötlet a horgolt terítő mintázónak! Szép ünnepet kívánok!