3/29/2013

Húsvéti pöttyös tojások

A tavaly áprilisi Mezze magazinban (olyan online gasztro magazin, amit szerb gasztroblogok írói szerkesztenek - nagyon igényes és szép, személy szerint nagyon szeretem) láttam ezt a nagyon egyszerű, de nagyon  mutatós tojásfestési technikát, és még akkor megfogadtam, hogy ki fogom próbálni. Megtörtént.Mutatom:

Kell hozzá:
  • főtt tojás
  • öntapadós kerek matrica (olyan, ami nem ereszti át a vizet, pl PVC - a papír nem jó)
  • tojásfesték
  • pici olaj
  • jó kedv:)

Szóval a tojásokat megfőztem, majd még melegen "bepöttyöztem" őket az öntapadós matricákkal. Matricástól belezuttyantottam őket a tojásfestékbe (én hagyományos tojásfestéket használtam - 1 dl hideg vízben kell a tasak tartalmát feloldani és hozzáadni 1 kk ecetet - de ezt úgyis írja a tojásfesték hátulján), benne hagytam, amíg el nem érte a kívánt színárnyalatot. Kivettem papírtörlőre, hagytam száradni, majd egyenként leszedtem róla a kis kerek matricákat. Így gyönyörű színes pöttyös tojásokat kaptam, amiket ezután még átkentem egy ici pici olajba mártott vattakoronggal, hogy szép fényesek legyenek. Ugye milyen édesek?

P.S Személyes tapasztalat, hogy tojásfestésnél (és nem csak ennél a technikánál, hanem úgy általában is) a legjobb hatást akkor érjük el, ha minél világosabb héjú tojásokat használunk. Ez legalábbis nálam elég nagy kihívás, szinte mindenhol barna héjú tojásokat árulnak, most az volt a szerencsém, hogy drága jó Anyukám ellátott falusi tojással, aminek szép világos volt a héja. A linkre kattintva megnézhetitek a festés menetét fázisfotókkal is:)
Matricák amiket használtam:)

Nincsenek megjegyzések: