7/16/2013

Fahéj szirup

  • 1 bögre víz
  • 1 bögre cukor
  • 3 púpos ek darabos fahéj
A vizet a cukorral forrald fel, ehhez kb.5 perc kell. Ekkor add hozzá a fahéjdarabokat, és főzd további 10 percig közepesen erős lángon. Ez alatt fehér hab fog képződni, de ez így is kell, hogy legyen. Folyamatosan kevergesd, majd húzd le a tűzről. Hagyd kihűlni, majd töltsd üvegbe. Hűtőben tárold.

P.S: Hát én bizony nagyon szeretem a fahéjat, minden formájában. És bár kifejezetten téli fűszer, én nyáron sem vagyok meg nélküle. Ezért kitaláltam, hogy csinálok fahéj szirupot, és a végeredmény pont olyan lett, amilyet vártam. Ezzel a fahéj sziruppal mostanában a jegeskávénkat szoktuk feldobni, de a szimpla tejes kávéba is nagyon finom (kb. 2 kk-nyi kell bele). De persze palacsintára, fagyöntetként és gofrira is tökéletes:)

1 megjegyzés:

Konyhavirtuóz írta...

De jó ötlet! Tényleg sokféle felhasználási lehetőséget rejt magában ez a szirup!