3/26/2015

"Nyomdázós" vaníliás keksz (Martha Stewart nyomán)



  • 5 dl liszt
  • 1/2 kk sütőpor
  • 1/2 kk só
  • 110 gr vaj
  • 2,5 dl porcukor
  • 1,5 kk vanília aroma
  • 1 tojás


A lisztet keverd össze a sütőporral és a sóval. A puha vajat keverd habosra a porcukorral, majd add hozzá a vanília aromát, majd legvégül add hozzá a tojást is. Átlátszó fóliába csomagolva tedd a hűtőbe, majd 20 perc után lisztezett felületen nyújtsd ki, nyomd rá a kívánt pecsét motívumot, majd vágd ki pogácsaszaggatóval. Sütőpapírral bélelt tepsiben süsd 170 C-on amíg enyhén pirulni nem kezd a széle (mérettől és vastagságtól függ a sütési idő is, de nem kell túlsütni sem)


P.S: Novemberben munka ügyben kint jártam Berlinben, és beszereztem pár nagyon édes sütipecsétet. A pecsét felavatásához Martha Stewart receptjét adaptáltam (mennyiségek picit meg az elkészítés módja más, pl. én nem fagyasztottam a tésztát, de ha bővebben akarod a különbségeket, a linkre kattintva elolvashatod az eredeti receptet angolul), és meg voltam vele elégedve, mert a keksz finom, és nagyon jól megtartja a lenyomatot. Utólag olvastam az oldalán a kommenteket, hogy így kemény a keksz, meg úgy kemény a keksz, na, hát tény, hogy nem az az omlós fajta, de nekem aztán az ég világon semmi bajom sem volt a recepttel. Megsütöttem, rövid időn belül a gyerekek betörölték, finom volt, és még ráadásul jól is nézett ki, na szóval Mártika  tőlem kapott egy   -ot.Úgy bizony

Nincsenek megjegyzések: