11/14/2015

Szaftos citromos fokhagymás csirke

Na mit hoztam, mit hoztam???Ez egy hihetetlenül gyors szaftos csirkereceptet, amivel ráadásul előre tudtok doglozni!Na és az íze! Garantáltan nagyon fogjátok szeretni!

A páchoz:

  • 5-6 ek extra szűz olívaolaj
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1 kk só
  • 1 kk csirke fűszerkeverék
  • 1 kk pirospaprika
  • 1 kk sumac
  • 1 kk oregánó
  • 1 kk fokhagyma granulátum
  • 1/2 kk petrezselyem
És még:
  • 6-8 csirkecomb (alsó-felső vegyesen)
  • sütőzacskó

A pác hozzávalóit jó alaposan keverd össze (ha nincs sumacod, elhagyhatod, de vele sokkal jobb). A csirkecombokat tedd egy simítózáras nylon zacskóba. Én a bőrét leszoktam szedni és úgy készítem, de persze rajta is lehet hagyni, ha úgy jobban szeretitek. A zacskóba öntsd bele a pácot, zárd le, és jó alaposan dörzsöld a pácot a húsba, hogy mindenhova egyenletesen jusson belőle. Tedd a húst egy éjszakára a hűtőbe, hadd pácolódjon (ha nem tudsz előre dolgozni, 1-2 óra is megteszi). A jól bepácolt húst tedd egy sütőzacskóba, csorgasd rá a páclevet is, és mehet az egész a 200 C-ra előmelegített sütőbe olyan 45 percre. Az omlósra sült husit a sütőzacskóban keletkezett szafttal meglocsolva, citrommal és petrezselyemzölddel díszítve tálald 

2 megjegyzés:

Anikó írta...

Éva, mi az a sumac???

Eva írta...

Szia Anikó,

A sumac (ejtsd szumák)egy fűszer, ami sötét piros színű, és citrusos az íze. Általában a török, görög, libanoni konyhában használják nagyon sok mindenre. Húst pácolnak vele, salátaöntetbe keverik, joghurtos öntetbe mártogatósnak, hummusba, még a kebabra is rá szokták szórni:)A közel keleti boltokban biztos találsz, ha van kedved kipróbálni. Nekem személy szerint az egyik kedvenc fűszerem!

Üdv,

Évi